Joko sinulla kasvaa taimia ikkunalla, jotka odottavat auringon valoa ja lämpöä? Vaikka säätiedotukset ennustavat välillä lunta ja myräkkää, ovat mielemme selvästi jo suunnattu kevään tuloon. Kevät on mielestäni parasta aikaa. Kaikki mukava on vielä edessäpäin.

Päättymässä oleva talvikausi on ollut työntäyteinen. Muutosten tuulet alkoivat puhaltaa monessa asiassa. Seurakuntatalon kuntotutkimus paljasti vakavia ongelmia nykyisen talon rakenteissa. Hyvänä asiana se poiki mahdollisuuden uuden seurakuntatalon suunnitteluun ja aikanaan rakentamiseen. Vai voisiko uusi talo ollakin seurakuntakoti?

Seurakuntarakenteen muutos on keskusteluttanut ja työllistänyt niin ajatuksia kuin toiminnan tasolla. Kuluvan kevään aikana luottamushenkilöt päättävät kaikissa kolmessa seurakunnassa, miten asiassa edetään. Luotetaan siihen, että oikea viisaus löytyisi tässäkin asiassa.

Piispantarkastus sattui tähän samaan rytäkkään. Se saatiin onnistuneesti hoidettua. Siitä kiitos kaikille asiaan myötävaikuttaneille. Piispa antoi meille myös kehittämistehtäviä. Ne voi kuunnella seurakunnan facebook -sivulta tai YouTubesta. Piispan loppupuheenvuoro löytyy piispanmessun lopusta. Se alkaa noin kohdasta 2:30.00

Seurakuntatyössä keväällä lopetellaan talvikauden kerhoja ja muita ryhmiä. Arvioidaan, mikä on toiminut ja mitä kannattaa jatkaa tulevana syksynä. Pitää olla rohkeutta myös lopettaa sellainen toiminta, joka ei houkuttele osallistujia tai joka ”syö” kävijöitä jostakin muusta. Seurakuntalaisiltakin toivomme rakentavaa palautetta sekä luonnollisesti kehittämisideoita tulevaan. Ole rohkea!

Yksi tämän talvikauden huipputyö on ollut Kohdataan Ankkurissa -kahvila. Se on saavuttanut suuren suosion ja on todellinen ns. matalankynnyksen kohtaamispaikka. Kiitokset kuuluvat paitsi kaikille kävijöille, myös niille monille vapaaehtoisille, jotka olette ottaneet vastuuvuoron kahvihetken järjestämisestä. Uutta seurakuntataloa kun suunnittelemme, toivottavasti sieltäkin löytyy kotoinen paikka jatkaa tällaista toimintaa.

Toivotan kaikille mukavaa kevätaikaa ja kesän odotusta.

Vesa-Tapio Palokangas
kirkkoherra

Kuva, joka sisältää kohteen puu, kasvi, paju, Twig

Kuvaus luotu automaattisesti