Rajaton rakkaus

Miten kristityn tulisi elää tämän päivän maailmassa?

Elämme maailmassa, joka on käymässä entistä pienemmäksi. Maailmanlaajuiset ongelmat tuntuvat meidän suomalaisten elämässä entistä vaikuttavampina. Kristuksen kirkko on maailmanlaajuinen, joka toimii kaikkialla. Meillä on ensisijassa vastuu omasta elinpiiristämme, mutta emme voi unohtaa myöskään vastuutamme kansainvälisesti.

Voit tulla mukaan tähän työhön omasta näkökulmastasi puolustamaan ihmisoikeuksia, suojelemaan ympäristöä, tekemään rauhantyötä ja auttamaan kärsiviä ja nälkäisiä. Kirkko, joka on olemukseltaan kansainvälinen, ajattelee olemuksensa mukaisesti kaikkia ihmisiä Jumalan luomina ja arvokkaina.

Kansainvälinen diakonia pitää esillä kirkon maailmanlaajaa vastuuta kaikista ihmisistä rotuun, uskontoon, kansallisuuteen, ikään, sukupuoleen, asemaan jne. katsomatta.

Voit auttaa rukoilemalla, osallistumalla vapaaehtoistyöhön tai lahjoittamalla varoja kansainvälisen diakonian tueksi.

Muhoksen seurakunta ja kansainvälinen diakonia

1. Muhoksen seurakunta on TASAAJA. Katso www.tasaus.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2. Muhoksen seurakunta on myös REILUN KAUPAN SEURAKUNTA. Katso reilukauppa.fi

3. Vuotuinen YHTEISVASTUUKERÄYS on julkisuudessa tunnetuin seurakunnallisen kansainvälisen avun muoto. Se antaa kaikille mahdollisuuden osallistua kansainväliseen auttamiseen kotimaisia avun tarvitsijoita unohtamatta. Yhteisvastuukeräys on myös tärkeä seurakunnallisen vapaaehtoistyön muoto. Katso suoraan www.yhteisvastuu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ryhdy arkienkeliksi!

Muita tapoja harjoittaa kansainvälistä diakoniaa

On lukuisia muitakin tapoja, joilla voit osallistua. Tässä esitämme muutamia esimerkkejä:

Kirkon Ulkomaanapu (KUA): www.kua.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kummilapsitoiminta: www.mission.fi/kummitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Merimieskirkko: www.merimieskirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Naisten pankki: www.naistenpankki.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Onnen lahja: www.onnenlahjat.fi

Toisenlainen lahja: www.toisenlainenlahja.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä