Lapsia kerhossa pöydän ympärillä.

Perhetyömme on erilaisia perheitä, sekä vanhemmuutta ja isovanhemmuutta tukevaa toimintaa. Perhetyö on luonteeltaan ennaltaehkäisevää, parisuhteeseen ja vanhemmuuteen eväitä antavaa. Toimintaamme ovat perhekirkot ja -messut, kirkkohetket, perheiden tapahtumat, kotikäynnit ja -vierailut, retket, pienryhmät, kerho- ja leiritoiminta.

PERHEIDEN JUMALANPALVELUKSET

Vanhan perinteen mukaan seurakuntamme kutsuu jumalanpalvelukseen kirkonkellojen soitolla.  Muhoksen kirkon kellot soittaa:  Lohta leipää, lohta leipää! Jumalanpalvelukseen ovat tervetulleita kaikki!

Seurakunta järjestää myös perhekirkkoja ja -messuja. Messu on jumalanpalvelus, jossa vietetään ehtoollista.  Ehtoolliselle voi vanhempi, isovanhempi tai kummi tuoda myös lapsen joko saamaan ehtoollista tai siunattavaksi. Vauvat ja aivan pienet lapset siunataan ehtoollispöydässä, koska ajatellaan että he eivät ole voineet saada ehtoolliskasvatusta.

Samoin menetellään myös, jos lapsi saapuu ehtoollispöytään yksin tai lapsiryhmän mukana.

Vanhempien tehtävänä on huolehtia, että lapselle on annettu ehtoolliskasvatusta. Luontevinta ehtoolliskasvatusta on ottaa lapsi vanhempien mukaan ehtoollispöytään jo vauvana.

Jeesus kutsuu ehtoolliselle, niin aikuisia kuin lapsia.

Pekka Kyllönen istuu lasten tuolilla Päivärinteen seurakuntasalissa.
Pekka Kyllönen vierailulla päiväkerhossa Päivärinteellä.