Mitä lähetystyöntekijä tekee?

Tämän päivän lähetystyöntekijä lähtee ulkomaille töihin kohdemaassa toimivan yhteistyökirkon tai muun vastaavan yhteisön kutsusta. Lähetystyöntekijä työskentelee paikallisen työyhteisön hierarkiassa siinä roolissa, jossa vastaava paikallinen työntekijäkin toimisi. Työnantaja on suomalainen ”rekrytointifirma” eli joku kirkon virallisista lähetysjärjestöistä, sillä palkka tulee Suomesta, mutta työtä johtaa ja ohjaa kohdemaan työnantaja.

Lähetystyöntekijä voi toimia monissa eri tehtävissä oman ammattitaitonsa mukaan: pappina, opettajana, tiedottajana tai esimerkiksi asiantuntijana kehitysyhteistyössä.

Lähetysjärjestön työntekijää, jonka työtä seurakunta erityisesti tukee, sanotaan nimikkolähetiksi. Nimikkolähetti myös pitää yhteyttä lähettäjiinsä ja tapaa heitä Suomessa käydessään.

Jokaisen lähetin takana on yleensä 3-4 seurakuntaa, jotka ovat sitoutuneet keräämään sovitun summan vuodessa lähetin tukemiseksi. Tämä summa tilitetään järjestölle, joka vastaa lähetin kaikista kustannuksista.

Muhoksen seurakunnan nimikkolähetti

Suomen Lähetysseuran (SLS) kanssa tehdyn sopimuksen perusteella seurakuntamme uutena nimikkolähettinä on vuoden 2018 alusta lukien KM, käsityön ja uskonnon opettaja, nuorisotyöntekijä Teija Lievonen.

• Teija työskentelee Angolan luterilaisessa kirkossa kristillisen kasvatuksen tehtävissä sekä Lähetysseuran eteläisen Afrikan aluetiedottajana
  • Hän aloitti työn Angolassa vuoden 2018 joulukuussa
  • Rautavaaralaissyntyinen, mutta porvoolaistunut savolainen

Suomen Lähetysseura ry

Toivo. Yhteistyö. Muutos.

Kristillinen sanoma toivosta, uskosta ja lähimmäisenrakkaudesta on ollut työtämme jo lähes 160 vuotta. Tule rakentamaan oikeudenmukaista ja inhimillistä maailmaa.

Tue työtämme:

* IBAN: FI38 8000 1400 1611 30

BIC: DABAFIHH

Maksuviiteviesti: Teija Lievonen, Angola

* Mobile Pay 13674 Suomen Lähetysseura, Muhoksen seurakunta

MobilePay-numeroon tehdyt lahjoitukset ohjataan seurakunnan palvelusopimuksen kohteiden tukemiseen.

Lue uutiskirjeitä tästä.