Elämän kohokohtia kannattaa juhlia

Kirkonkellojen kutsu herkistää tunnelman suvun ja ystävien kokoontuessa perheen pariin. Pitkät perinteet kastejuhlissa, häissä ja hautajaisissa jäsentävät elämänkaartamme ja muodostuvat käännekohdiksi ja vahvoiksi muistoiksi.

Pyydä siunausta

Siunausta voi pyytää elämään eri tilanteissa. Kutsu pappi siunaamaan uusi kotisi tai maistraatissa solmittu avioliittosi. Siunausta voi myös pyytää vaikkapa työpaikalle. Myös avioliiton vuosipäiviä kannattaa juhlia!

Ota yhteyttä

Kun asiasi koskee lapsen kastetta, naimisiin menoa tai läheisesi siunaamista, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon, josta saat lisätietoja.

Kirkkoherranviraston yhteystietoihin

Kirkolliset toimitukset ovat maksuttomia

Kirkkolain mukaan yllä olevista kirkollisista toimituksista ei saa pyytää maksua. Myös kirkon, papin ja kanttorin saa maksutta käyttöönsä toimitusta varten.

Sen sijaan muistotilaisuuden, hääjuhlan tai muun perhejuhlan viettämisestä seurakunnan tiloissa peritään tilavuokra, pöytäliinojen pesulakulut ja mahdolliset siivouskulut. Tarjoilun järjestämisestä huolehtivat pitopalvelut.

Täältä löydät tilojen käyttökorvaukset.

Kastetut, vihityt ja haudatut - tietojen julkaiseminen kirkossa ja lehdissä

Muhoksen seurakunnan kastetuista, vihityistä ja haudatuista julkaistaan tietoja kirkossa, Tervareitissä ja Rauhan Tervehdyksessä. Tietoja  ei julkaista  automaattisesti, vaan tietojen julkaisemiseen kysytään lupa.

Halutessaan henkilöt voivat toivoa tiedon julkaisemisen ajankohdan.