Kesäajatuksia tontin reunalta

Tänä kesänä meillä on odotuksen kesä. Päivittäin ajan uuden seurakuntakodin ohitse ja mieli haikailee jo päästä sinne. Uuden seurakuntakodin rakentaminen on loppusuoralla. Uusi rakennus on ylväänä paikallaan ja odottaa kotiintulijoitaan.

Rakennus on suomalaisen hirsirakentamisen taidonnäyte. Kuulemma 12 perävaunurekallista tukkia on työstetty sen rakentamiseen. Mahtavaa. Rakennus on ulkonäöltään tumma, mutta sisällä aukeaa vaalea ja harmoninen koti, joka tuoksuu terveeltä puulta ja huokuu lämpöään. 

Haluamme kutsua rakennusta seurakuntakodiksi, sillä se on kaikkien yhteinen koti. Seurakunta on perhe. Toivon, että seurakuntakoti on niin työntekijöille kuin kaikille uuden innostuksen aihe. Se innostus voi tuoda uusia ideoita ja toimintatapoja meille kaikille. Niistä kannattaa kertoa työntekijöille avoimesti. Pienestäkin ideasta voi syntyä jotain merkittävää.

Kahden ja puolen vuoden mittainen väistötiloissa toimiminen päättyy ja pääsemme takaisin kotiin. Meillä on ollut hyvät ja toimivat väistötilat. Niistä olemme kiitollisia heille, jotka ovat mahdollistaneet meille tilojen vuokraaamisen.

Tervetuloa uuteen seurakuntakotiin, kunhan saamme sen käyttöön. 

 

Vesa-Tapio Palokangas
kirkkoherra